Hogyan állítsd össze a vendéglistát?

fdf6e872a325487bcb71cffb74134abd.jpg

Az esküvői vendéglista összeállítása mindig fejtörést okoz a pároknak. Sokan nem tudják még pontosan, hogy kiket szeretnének, kiket kell, kiket illik meghívni és igazából kivel is szeretnék megünnepelni életük Nagy Napját.

Figyelni kell arra, hogy a család kiket szeretne, mert vannak rokonok, akiket hiába nem láttatok ezer éve, de meg kell hívni, vagy a nagyinak rokona, vagy a baráti körből kit húzzanak ki és ki jöjjön...és még sorolhatnám.

A mostani blog erről fog szólni, hogy néhány tippet kapjanak a párok arról, hogy hogyan lehet egyszerűen, gyorsan és problémamentesen összeállítani a vendéglistát.

Kezdet :)

Az esküvőszervezés igazából a vendéglista összeírásával történik. Listába kell szedni, hogy ki az akiket meg szeretnétek hívni az esküvőre, ki lesz a koszorúslány, kik lesznek a tanúk. Természetesen ez egy tervezett lista lesz, nem "kőbevésett" írás, csak egy körülbelüli képet kaptok a meghívottakkal kapcsolatban. Ennek segítségével fogjátok tudni a helyszínt is kiválasztani, hiszen nagy létszámnál nem lehet egy kisebb éttermet lefoglalni, és kis létszámú esetnén pedig ne egy báltermet béreljetek ki helyszínnek.

 Kit is hívjunk meg?

Az éveitek során találkoztatok rengeteg emberrel, lettetek barátok, ismerősök. Vagy csak gondoljatok vissza az ovis, gimis, egyetemi társaitokra, esetlegesen kollégák, szomszédok, régi és új barátok...stb.

Szóval a lista véges és még bele kell számolni ha már van család(feleség, gyerekek), akkor illik őket is meghívni. Nem könnyű döntést hozni, de vannak ún. eldöntendő kérdések, amiket könnyen és hamar megválaszolva azonnal el tudjátok dönteni, hogy kinek is van ott a helye az esküvőn.

image1_2.jpeg

Ne hagyjátok magatokat....

Sokat hangsúlyozom a pároknak, hogy az esküvő az Ő Nagy Napjuk, és nem az Örömszülőké, nem a barátoké. Nincs szükségetek a plusz huszadik rokonra, akit talán ti nem is ismertek, vagy arra a szomszéd családra és gyerekeire, akikkel gyerekkorotokban sokat játszottatok együtt ....stb illetőkre. Az a legfontosabb, hogy azok legyenek ott az esküvőn, akikkel ünnepelni szeretnétek, illetve nem hátrány az sem ha szeretnek táncolni és benne vannak a buliban :)

Mindenképpen közösen kell meghozni a döntést a jegyesetekkel.

"Gyerekjáték!"

Az örök kérdés eldöntése tényleg nem gyerekjáték, és ez mindig elhangzik nálunk is a beszélgetések során: a gyerekek. Ha jönnek hogy lesznek lefoglalva az esküvőn, ki lesz velük, ki viszi haza, hány gyerek lesz, stb.

Az esküvő egy egész napos, éjszakába nyúló esemény. Általában az éjféli menü előtt kidőlnek a gyerekek és ilyenkor a szülők pattannak és hazamennek velük, még akkor is ha nem szeretnének. Ennek az elkerülése érdekében szuperek a mai világban a megbízott animátorok, gyerkőcprogramokkal foglalkozó szolgáltatók, akik lefoglalják a gyerekeket akár a ceremónia alatt is, illetve a babysitter, akire rá lehet bízni a picit egész éjszakára, amíg anya és apa mulatozik. Vannak olyan párok viszont, akik megkérik a vendégeket, hogy aznap tehát az eskü vő napján a gyerek maradjon otthon. Ez teljesen elfogadott dolog és biztosan megértik majd a vendégek.

Image result for wedding kids gif

 

Kit és hova hívjunk?

Egy esküvőnek minden esetben van egy forgatókönyve, ami alapján zajlik az esemény. Mostanában kicsit változott a rend annyiban hogy a templomi szertartást követően érkezik a násznép az esküvő helyszínére, ahol kihelyezett polgári szertartás lesz és előtte tartanak egy vendégvárás-fogadás összejövetelt, ezután maga a szertartás, vacsora, buli és tánc.

A templomi szertartás a legelső általában a programban (amelyik párnak lesz) és itt találkozik először a násznéppel az Ifjú Pár. Felmerülnek olyan kérdések, hogy lehet-e meghívni vendégeket csak az egyik és csak a másik eseményre?! Természetesen igen!

Ebben az esetben az alkalmazott lehetőség, hogy két listát készít a pár vagy az eredeti listán bejelöli ki melyik eseményre hivatalos. A meghívó szövegezése is változni fog, így kétféle nyomtatásban lesznek,

  • hiszen van aki csak a szertartásra lesz hivatalos 
  • van aki az egész esküvői vacsorára és bulira.

Abban az esetben ha csak a szertartásra hívja a pár a vendégeket, akkor kedveskedni lehet nekik üdítővel illetve süteményekkel, kisebb falatkákkal, valamint ha kihelyezett polgári szertartás lesz helyszínen, akkor nincs ezzel probléma, hiszen a vendégvárás során ők is részesülnek kicsit az ételekből.

Általában munkatársak, távolabbi barátok, az örömszülők munkatársai és barátai közül szokott ez a "vendégsereg" alakulni.

Érdemes leülni az örömszülőkkel és higgadtan átbeszélni, hogy ki hogy látja a dolgokat és így elkerülhetők az esetleges konfliktusok. Ha az Ifjú pár állja az esküvőt, akkor a szülőknek bele kell nyugodni, hogy az ők barátai, ismerősei háttérbe szorulnak, de ha a szülők rendezik, akkor viszont a párnak kell elfogadni a döntést és választást. Akár egy kedves gesztus is lehet az Ifjú pár részéről, hogy az örömszülők kapnak 5-10 meghívót, amivel szabadon gazdálkodhatnak, és meghívhatnak vendégeket.

A tervezés során nem szabad kevés figyelmet szánni erre a részre, hiszen sok minden áll vagy bukik a vendéglistán. Sokszor adódnak esetek, amikor vannak visszamondások, így a lista is sokat változhat (akár az esküvő előtti hetekben is) így bővíthető lesz a társaság és szóba jöhetnek a kérdéses emberek is.

Wedding Guest

 Amennyiben kérdésetek van az esküvőtökkel kapcsolatban keressetek nyugodtan: 

www.facebook.com/truelovewedding.bybernadett/